Har du frågor kring vad vi kan erbjuda?
Blogg
Här kan du få inspiration, läsa om våra kunder, inredare och vår tjänst. Klicka på en kategori för att avgränsa blogginläggen.

Personlig inredningshjälp online

Känner du för att förändra, förnya eller uppdatera någon del av ditt hem? Men, du vet inte riktigt vad du ska fokusera på eller var du ska börja? Eller tänker du kanske att det kommer bli alldeles för dyrt? Det är så lätt att bli hemmablind och fastna i hur man “ska” placera sina möbler eller att tro att man måste köpa en mängd nya saker. Ibland vill vi till och med slänga ut allt och börja om från början. Men faktum är att ofta kan man uppnå väldigt mycket genom att flytta runt möblerna och kanske byta ut eller lägga till några få grejer för att få inredningen och rummet att “hänga ihop” och skapa den känsla du vill ha samt de funktioner du behöver.

Varför digital inredningshjälp?
Även om vi inte vore mitt i en pandemi så kan det ändå vara klurigt att boka ett möte med en inredare som ska komma hem till dig. Faktum är att du kanske inte ens vill visa upp hela ditt hem utan välja vilka delar inredaren ska fokusera på. Sen är ju priset en aspekt, eftersom det självklart kostar mer för en inredare som ska förflytta sig hem till dig. Inredningshjälp online är ett helt nytt sätt att få hjälp av en professionell inredare. Det är snabbt, enkelt och prisvärt.

Hur går det till?
När du anlitar en inredare via Hemset skickar du digitalt material på de önskemål du har och de rum i ditt hem som du vill ha hjälp att förändra. Du kan även skicka bilder, planritningar och inspirationsbilder så inredaren får ett bra underlag och tydligt förstår dina önskemål. Kommunikationen med inredaren sker via email och/eller telefon och all info om ditt inredningsprojekt samlas på Hemsets digitala plattform som både du och inredaren har tillgång till. Du kan alltså följa inredarens jobb digitalt och har full insyn på hur ditt inredningsförslag utvecklas.